myUNITED
 
menu

alarm Aankondiging

​Momenteel zijn er geen storingen gemeld.

chat Klantenservice

Meld je aan via onze online klantenzone en beheer zelf je diensten; raadpleeg en wijzig je gegevens, bekijk en betaal je facturen.
 

Contacteer een medewerker van onze klantenservice: 016 44 92 31
(elke werkdag van 8u30 tot 12u30 en van 13u tot 17u) of via info@united-telecom.be.

Kies een categorie

Klant worden

Mobile

Hoe een nummeroverdracht naar United Telecom aanvragen?

Wanneer je online bestelt of onze bestelbon aan onze klantendienst bezorgt, volstaat het om aan te geven dat je je huidige gsm-nummer wilt behouden. Wij bezorgen je een nieuwe simkaart en zorgen gratis voor de overdracht van je nummer naar United Telecom. Ook je nieuwe simkaart is gratis.

Wanneer je ons de ingevulde bestelbon bezorgt, vragen wij je ook om een kopie van je identiteitskaart bij te voegen.

Indien je bij je huidige operator een abonnement hebt, moet je ook de laatste factuur van je vorige operator toevoegen. Aan de hand van de (facturatie)gegevens van je huidige operator wordt de overdracht van je nummer zo snel mogelijk door ons geregeld.

Vaste Lijn

Om je gesprekken via United Telecom te laten verlopen (CPS), is het nodig dat je over een Belgacomlijn beschikt. Je kan je bestaande telefoonnummer behouden en betaalt je abonnementsgeld (21,49€/incl. BTW) aan Belgacom. Voor de gevoerde gesprekken ontvang je maandelijks een factuur en gespreksdetails van United Telecom. Er wordt geen abonnementsgeld door United Telecom aangerekend en je stapt eruit wanneer je wil.

Internet

Je plaatst je bestelling online en wij controleren of VDSL beschikbaar is op je adres. Technische specificaties en details kan je terugvinden bij onze internetproducten.

Settings Mobile

Instellingen mobiel internet

Naam: mobiel internet
APN: web.be
Gebruikersnaam: web
Paswoord: web
Proxy: No Proxy Server
Server: Geen
MMSC: Geen
MMS-Proxy: Geen
MMS-Poort: Geen
MCC: 206
MNC: 20
APN-Type: Default
SMTP: mail.internetmail.be
DNS prim en sec: dynamic

MMS-instellingen

Home Page: http://mmsc.be
APN: mms.be
IP-Port: 9201 (for wap 1.0) / 8080 (for wap 2.0)
IP-Adres: 217.72.235.1
Gebruikersnaam: mms
Paswoord: mms

Je kan de instellingen zelf in je gsm invoeren. Raadpleeg hiervoor de handleiding van je toestel.

LET OP: Schakel, na het invoeren van de instellingen, je toestel even uit en opnieuw aan, zodat de verschillende instellingen goed kunnen worden doorgevoerd!

Storingen Internet

Een technisch probleem? In de meeste gevallen hoef je onze klantendienst niet eens te bellen. Vaak kan je een technische storing zelf oplossen.

Controleer eerst de kabels en controleer of alle apparaten aan staan. Als je een draadloze telefoon hebt, controleer dan of de batterijen opgeladen zijn. Vergeet niet je telefoon terug in het basisstation te zetten.

Controleer of alle apparaten onderling correct aangesloten zijn. Controleer eerst de kabels van de modem. Zet al je apparaten uit en vervolgens weer aan. Het heropstarten van het materiaal is vaak voldoende om de meest voorkomende problemen op te lossen. Herstart eerst je computer, gsm, tablet, telefoon, fax, enz.

Herstart vervolgens je modem. Ga ook na wat de stand van de controlelampjes op je modem is. Als een van de lampjes niet brandt is er niet noodzakelijk een probleem.

Heb je niettemin toch nog een probleem, contacteer dan onze klantendienst via het nummer 016/44 92 31 of via e-mail: info@united-telecom.be.

Storingen vaste lijn

Deze info is enkel van toepassing voor klanten die gebruik maken van CPS (Carrier Pre Select) en dus nog over een Belgacom telefoonlijn beschikken. Indien je hinder ondervindt met je vaste telefonie, is het belangrijk om eerst na te gaan of het probleem zich bij United Telecom of bij Belgacom bevindt.

  1. Wanneer je problemen ondervindt met zowel uitgaande als inkomende gesprekken, dan wend je je rechtstreeks tot de klantendienst van Belgacom op het nummer 0800/22.400.
  2. Indien je geen uitgaande gesprekken meer kan voeren vragen we je eerst een testgesprek te voeren met 1551 voor het nummer dat je tracht te bereiken. (vb. 1551016123123). Door deze test schakel je United Telecom uit en verloopt dit gesprek over Belgacom.
    • Komt dit testgesprek ook niet tot stand dan ligt het probleem bij de bestemmeling of heb je een verkeerd nummer ingegeven.
    • Indien je dit gesprek wel zonder enig probleem kan voeren, hebben wij van jou volgende gegevens nodig:
      • Het telefoonnummer waarmee je de oproep probeerde te voeren.
      • Het nummer waarbij je de problemen ondervindt + eventueel het land (Duitsland, Frankrijk,...)
      • De melding die je te horen krijgt (bezettoon, overbezettoon, een bepaalde boodschap, ...)
      • Een aantal tijdstippen (dag, uur) wanneer je dit nummer proberen te bereiken hebt.

    • Bezorg onze klantendienst bovenstaande gegevens via het nummer 016/44 92 31 of via e-mail: info@united-telecom.be.

  3. Bij problemen met de comfortdiensten bv. doorschakelingen, nummerweergave, voicemail,.. wend je je steeds tot de klantendienst van Belgacom via het nummer 0800/22 400 daar deze diensten door Belgacom worden geleverd en gefactureerd.

Instellingen email

Instellingen inkomende mails (POP server):

Emailadres:

  • @emails.be : pop.emails.be
  • @unitedtelecom.be : in.unitedtelecom.be
  • @unitedadsl.be : pop.unitedadsl.be

Instellingen uitgaande mailserver (SMTP), afhankelijk van de netwerkverbinding:

  • Always ADSL / ADSL Max / All in One : out.unitedtelecom.be
  • United ADSL : smtp.unitedadsl.be
  • Surf@Home / Surf&Talk : smtp.unitedadsl.be

Je kan ook steeds je email via webmail raadplegen:

  • @emails.be : webmail.emails.be
  • @unitedtelecom.be : webmail.unitedtelecom.be
  • @unitedadsl.be : webmail.unitedadsl.be

Remote Connection

Modem Instellingen

Modeminstellingen Always ADSL / ADSL Max

1. BRUO:

PPPOE

Encapsulatie : LLC/SNAP
VPI : 0
VCI : 32
prim. Dns : 212.53.4.4
sec. Dns : 212.53.5.5

2. BROBA:

PPPOA

Encapsulatie : VC/MUX
VPI : 8
VCI : 35
prim. Dns : 212.53.4.4
sec. Dns : 212.53.5.5

Modeminstellingen United ADSL

PPPOE

Encapsulatie : LLC
VPI : 8
VCI : 35
prim. Dns : 193.74.208.135
sec. Dns : 193.74.208.65